PORADNIK SPRZEDAWCY

1.Jak założyć butik na Labs in Town i skonfigurować płatności?
2.Jak dodać wydarzenie?
3.Jak dodać więcej terminów wydarzenia?

4.Jak się rozliczamy?
5.Jak przygotować zdjęcie?
6.Jak dodać film?
7.Jak skorzystać ze skryptu do sprzedaży biletów z własnej strony?
8.Jak dodać rabat?
9.Jak napisać atrakcyjny opis wydarzenia?


 
1.Jak założyć butik na Labs in Town i skonfigurować płatności?


  1. Zakładasz standardowe konto użytkownika (zaloguj się).
    Po utworzeniu zwykłego konta Użytkownika w serwisie LIT z poziomu moje konto możesz je rozszerzyć do konta Sprzedawcy.


  2. Wypełnij formularz, a w nim podaj dane identyfikujące Twoją firmę. Pamiętaj, że tych danych wymaga art. 39 nowej Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014, poz. 827):
  • Nazwa firmy i dane teleadresowe (mail, telefon, adres siedziby)
  • Adres do reklamacji, jeśli jest inny niż powyższy

NIP (w określonych przypadkach KRS) oraz organ rejestrujący działalność



3. Po założeniu konta sprzedawcy otrzymasz mailem informację, że Twój lab (butik) został      otwarty i możesz dodać pierwsze wydarzenie. Twój butik będzie widoczny dla Klientów dopiero    wtedy, gdy zaakceptujemy Twoje pierwsze wydarzenie oraz kiedy skonfigurujesz płatności. 



Zobacz instrukcję    Jak dodać wydarzenie



4. Skonfiguruj system płatności. Poprzez nasz Serwis założysz konto w Przelewy24. Podaj dane i sprawdź dokładnie ich poprawność, gdyż nie będzie już możliwości ich samodzielnej edycji. Zapoznaj się z regulaminem Przelewy 24 i zaakceptuj go.



  • Płatności za Twoje wydarzenia będą przychodziły na Twoje subkonto w Przelewy24, skąd z ustaloną przez siebie częstotliwością będą przelewane na Twoje konto firmowe. Wypłaty z subkonta są darmowe. Kwota przychodząca na Twoje subkonto jest kwotą ostateczną, z której odliczona jest już prowizja Serwisu. Nie musisz uiszczać już żadnych innych opłat, bo rozliczenie następuje automatycznie.



Raz w miesiącu otrzymasz od nas fakturę za prowizję, którą pobraliśmy od Ciebie automatycznie w trakcie dokonywania wpłat przez Klientów.



  • Faktura będzie przesłana drogą elektroniczną.



Otrzymasz dostęp do panelu w Przelewy 24, gdzie skontrolujesz przebieg swoich transakcji. Raz w miesiącu nasz system automatycznie wygeneruje dla Ciebie podsumowanie sprzedaży z całego miesiąca. Otrzymasz je od nas na adres mailowy.

 

2.Jak dodać wydarzenie?



Dodaj pierwsze wydarzenie, abyśmy mogli je zweryfikować. Zaakceptujemy je bądź prześlemy Ci, co wymaga poprawek.


Wybierz bilet, karnet lub ogłoszenie. Jeśli Twoje wydarzenie jest darmowe, masz dwie możliwości:


  • BILET za 0zł, jeśli chcesz, by uczestnicy przyszli z wejściówkami
  • OGŁOSZENIE - bez rejestracji



Jeśli wybierzesz karnet, również masz dwie możliwości:

  • ILOŚĆ WEJŚĆ
  • TERMIN WAŻNOŚCI



Dodaj nazwę i opis wydarzenia. Pamiętaj, że podanie informacji o wydarzeniu jest również wymagane przez art. 39 Ustawy o prawach konsumenta. Najważniejsze informacje umieść w krótkim opisie, pozostałe w długim.



Musisz dodać co najmniej jedno zdjęcie wydarzenia. Zdjęcie dodane jako pierwsze pojawia się jako główne.



Dodaj termin lub więcej terminów do wyboru. Jak dodać więcej terminów, zobacz tutaj.



Dodaj ilość biletów/karnetów, jaką chcesz wystawić.



Wpisz nazwę dzielnicy i dokładny adres wydarzenia, który marker zaznaczy na mapie.



WAŻNE! Dodaj regulamin swojego butiku, zasady, jakie obowiązują uczestników warsztatu, a także warunki ZWROTÓW i REKLAMACJI, w tym dane kontaktowe, pod jakimi przyjmujesz zwroty i reklamacje, jeśli są one inne niż podane wcześniej. Zamieszczenie informacji o zwrotach i reklamacjach jest wymagane przez nową Ustawę o prawach konsumenta. Pamiętaj, że jesteś odpowiedzialny za obsługę zwrotu biletów w określonych przypadkach. Klienci w tych sytuacjach skontaktują się z Tobą.



Dodaj wydarzenie do odpowiednich kategorii (możesz wybrać więcej niż jedną), a także filtrów.



Po dodaniu wydarzenia dostaniesz maila z informacją, że Twoje wydarzenie zostało zaakceptowane i możesz teraz dodawać kolejne.



Każde następne wydarzenie nie wymaga już naszej akceptacji i od razu pojawia się w Serwisie.


W każdej chwili możesz zmieniać ilość dostępnych biletów na wydarzenie, gdy na przykład prowadzisz równolegle sprzedaż biletów innymi drogami.


Możesz również edytować treść wydarzenia, ale w przypadku większych zmian zaleca się poinformowanie klientów, którzy kupili już bilet. Dlatego rób to w sposób ostrożny.


Kiedy Klient kupi bilet na Twoje wydarzenie, otrzymasz informację drogą elektroniczną.


Klient może zadać Ci pytanie poprzez nasz Serwis, które otrzymasz na podanego maila. Dbaj o wizerunek swojej firmy i naszego Serwisu i nie zaniedbuj odpowiedzi na pytania Klientów.


Na Twoim koncie pojawią się dane Klienta i konkretnej transakcji. Na adres mailowy Klienta możesz przesyłać informacje o ewentualnych zmianach związanych z wydarzeniem.


Twoje wydarzenie wygaśnie po terminie "daty wygaśnięcia", jaką samodzielnie ustawisz. Zniknie ono ze strony, ale nadal masz je w swoim panelu sprzedawcy w sekcji "Moje wydarzenia". Klikając "Opcje", a następnie "Nowy termin", możesz je odświeżyć i wystawić ponownie. Możesz również wystawić to samo wydarzenie od początku jako zupełnie nowe, zwłaszcza jeśli chcesz, by było w "Nowościach" na stronie głównej.

 

3.Jak dodać więcej terminów wydarzenia?



Na panelu Sprzedawcy wejdź w zakładkę „Moje wydarzenia”. Rozwiń widoczny z prawej strony przycisk „Opcje”. Po rozwinięciu wybierz „Nowy termin”. Teraz możesz wpisać kolejny termin wydarzenia, również określając ilość biletów, jaka jest tu dostępna oraz datę wygaśnięcia sprzedaży biletów na ten termin. Możesz dodać dowolną ilość terminów wydarzenia. Możesz także zobaczyć wszystkie terminy danego wydarzenia klikając „Lista terminów”.



Zwróć uwagę, że dla karnetów opcja „Nowy termin” jest wyłączona. Karnety są na ilość wejść lub na okres czasu z podaną datą ważności, tak więc opcja ta ich nie dotyczy.



Z poziomu tej zakładki możesz również edytować wydarzenie, usunąć je lub dodać rabat. Jak dodać rabat?



4. Jak się rozliczamy?



  1. Korzystamy z opcji PASAŻU systemu płatności Przelewy24.  
    Konfigurując system płatności, w prosty sposób poprzez serwis LIT założysz konto w Przelewy24. 
    Dzięki temu rozwiązaniu Twoi klienci szybko zrealizują zapłatę, a Ty natychmiast otrzymasz wpłatę na swoje konto firmowe. 

  2. Jak to działa?
    Płatności za Twoje wydarzenia będą przychodziły na Twoje subkonto w Przelewy24, skąd z ustaloną przez Ciebie częstotliwością, będą przelewane na Twoje konto firmowe (codziennie, miesięcznie). Wypłaty z subkonta są darmowe.

  3. Łatwe rozliczenie.
    Kwota przychodząca na Twoje subkonto (a następnie konto docelowe) jest kwotą, z której odliczona została prowizja Serwisu (w tę kwotę wliczona jest tez prowizja systemu płatności. Procent dla Serwisu, który ustaliliśmy lub jest widoczny w cenniku zawiera obie te prowizje). Dzięki temu, nie musisz uiszczać już żadnych innych opłat, bo rozliczenie następuje automatycznie.

  4. Raz w miesiącu otrzymasz od nas fakturę za prowizję, którą pobraliśmy od Ciebie automatycznie w trakcie dokonywania wpłat przez Klientów.
    Faktura będzie przesłana drogą elektroniczną.

  5. Otrzymasz dostęp do panelu w Przelewy 24, gdzie skontrolujesz przebieg swoich transakcji. Raz w miesiącu nasz system automatycznie wygeneruje dla Ciebie podsumowanie sprzedaży z całego miesiąca. Otrzymasz je od nas na adres mailowy.



    5.Jak przygotować zdjęcie?



Zdjęcia są ważnym elementem Twojej oferty. Pamiętaj, że dobre zdjęcie najlepiej zachęci potencjalnych uczestników do wzięcia udziału w Twoim warsztacie. Postaraj się, aby Twoje zdjęcia były wyraźne i jasne. Pamiętaj o prawach wykorzystywania zdjęć w Internecie i sprawach związanych z wizerunkiem.



Do swojego wydarzenia dodać możesz maksymalnie 4 zdjęcia, a pierwsze, które dodać, ukaże się jako zdjęcie główne.



Zobacz krótki film z instrukcją obsługi prostego, darmowego programu do obróbki zdjęć. Dzięki instrukcji odpowiednio dobierzesz również rozmiar zdjęcia, aby dobrze prezentowało się ono na stronach portalu Labs in Town.



6.Jak dodać film?

W przygotowaniu.




7.Jak skorzystać ze skryptu do sprzedaży biletów z własnej strony?



Wejdź w zakładkę „Skrypt do sprzedaży z mojej strony”. W tym miejscu wygenerujesz kod, który umieścisz na dowolnej stronie (www, blog, facebook), dzięki czemu wydarzenia z naszego Serwisu będą widoczne na Twoich stronach, a Klient będzie mógł rozpocząć zakupy bezpośrednio z Twojej strony. W kilka sekund uzyskasz proste narzędzie bez konieczności opracowywania i zakładania własnego systemu do rezerwacji.



W zakładce tej możesz wybrać ilość wydarzeń w linii, czyli zdecydować o tym, jaki układ przybiorą one na Twojej stronie. Możesz wybrać ilość wydarzeń, do jakiej chcesz zastosować skrypt. Wybierz miasto i język, a następnie dostosuj szerokość ramki wydarzenia. Po kliknięciu „Wygeneruj kod” zobaczysz w ramce poniżej fragment skryptu. Skopiuj go i wklej w dowolne miejsce na swojej stronie. Poniżej ramki widoczne są wydarzenia.



8.Jak dodać rabat?



Na panelu Sprzedawcy wejdź w zakładkę „Moje wydarzenia”. Rozwiń widoczny z prawej strony przycisk „Opcje”. Po rozwinięciu wybierz „Rabat”. Wpisz wysokość rabatu np.:



Określasz rabat wysokością zniżki, natomiast na stronie wydarzenia będzie on podany również w formie procentu.




9.Jak napisać atrakcyjny opis wydarzenia?



Zadbanie o dokładny opis wydarzenia i podanie w nim wszelkich ważnych informacji nie tylko dobrze wpływa na wizerunek Organizatora, ale również jest wymagane Ustawą o prawach konsumenta. Dlatego w krótkim opisie zacznij od kluczowych informacji, a uzupełnij je w opisie dłuższym, który pojawi się w zakładce.



Napisz, czego dotyczył będzie warsztat, jaki będzie jego przebieg i kto będzie go prowadził.



Zamieść informacje, dla kogo jest przeznaczone to wydarzenie. W przypadku wydarzeń dla dzieci pomocne będzie określenie przedziału grupy wiekowej. Rodzice często podkreślają istotność tej informacji przy poszukiwaniu warsztatów dla swoich pociech.



Opowiedz o swoim wydarzeniu w sposób ciekawy i zachęcający. Dodaj ciekawostki. Opisz pokrótce, co będziecie robić, czego można się nauczyć. Możesz napisać o tym w sposób zabawny, uczestników zachęcają takie formy.



Zainteresuj uczestników osobą prowadzącego, opowiedz o nim.



Nie zapomnij poinformować, co należy na warsztat zabrać, jak trzeba się przygotować, czasem strój jest przecież istotny. Na ile zaawansowany jest warsztat? Czy trzeba posiadać uprzednio jakieś konkretne umiejętności? Napisz o tym.



Opowiedz krótko o przestrzeni, w jakiej warsztat się odbędzie. Przestrzeń często jest istotnym elementem warsztatu, zwłaszcza jeśli jest ona atrakcyjna, ciekawa, szczególna.



Napisz, jak długo warsztat będzie trwał, jeśli jest to czas określony.



Oprócz zaznaczenia na mapie możesz krótko podać wskazówki odnośnie dojazdu.